Správna voľba!
Hlavný obsah
bb

Lidl má podľa Slovákov najlepší pomer kvality a ceny


Slovenskí spotrebitelia rozhodli o tom, že Lidl získal v roku 2015 až osem prvenstiev v prestížnej ankete Best Buy
Award. Toto ocenenie zohľadňuje najlepší pomer ceny a kvality na trhu.

V roku 2015 sa na Slovensku uskutočnili prvé dva národné prieskumy verejnej mienky Best Buy Award, v každom
z nich získal Lidl po štyri prvenstvá. V tejto medzinárodne prestížnej ankete zameranej na najlepší pomer ceny
a kvality na trhu rozhodujú o víťazoch jednotlivých kategórií priamo spotrebitelia. Lidl označila väčšina z opýtaných
za jednotku v týchto kategóriách:

- hlavná kategória
- medzinárodný maloobchodný reťazec
- fľašková minerálna voda – Saguaro
- polosuché salámy
- cukrovinky
- alkoholické nápoje
- pekárenské výrobky (2x)

Prieskum Best Buy Award realizuje švajčiarska organizácia ICERTIAS – International Certification Association
GmbH, ktorá sa špecializuje na skúmanie spokojnosti spotrebiteľov vo viac ako dvoch desiatkach krajín na štyroch
kontinentoch. V tomto prieskume sa nemeria podiel na trhu ani sila značky, ale výhradne iba skúsenosť, spokojnosť
s kvalitou služby a ponuka trhu tak, ako ich vnímajú opýtaní.

„Náš koncept je vo veľkej miere postavený na výrobkoch predávaných pod privátnymi značkami. Znamená to, že
zákazníci si ich môžu zakúpiť výlučne v predajniach Lidl. Čerstvosť, kvalita a výhodná cena ponúkaných produktov
je pre nás teda naozaj kľúčová,“ povedal Tomáš Bezák, hovorca spoločnosti Lidl Slovenská republika, a dodal:
„Získané ocenenia za kvalitu (QuDal), čerstvosť (prieskumy verejnej mienky GfK júl 2015, TNS apríl 2015) či pomer
kvality a ceny (Best Buy Award) sú dôkazom, že naša snaha je úspešná. Navyše, rozhodli o nich zákazníci.“

Prieskum Best Buy Award 2015/2016 sa na území Slovenska realizoval v dvoch vlnách – v apríli a októbri 2015 –
vždy na vzorke 1200 opýtaných. Respondentmi boli občania Slovenska nad 15 rokov. Prieskum sa uskutočnil
prostredníctvom internetového dotazníka použitím metódy CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing
– Deep Mind Awareness). Otázky v prieskume Best Buy Award boli otvorené, účastníci teda nemali možnosť výberu
z navrhnutých odpovedí. Namiesto toho podľa vlastného uváženia a na základe vlastných skúseností uviedli
výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí ponúkajú najlepší pomer ceny a kvality na slovenskom trhu.

Cieľom projektu a certifikátu Best Buy Award je zjednodušiť pre zákazníkov hľadanie najlepšieho tovaru a služieb
za najvýhodnejšie ceny na miestnom i medzinárodnom trhu. Prieskum Best Buy Award sa realizuje plne v súlade
s ustanoveniami „Medzinárodného kódexu praktík marketingových a sociálnych výskumov“, ktoré prijala
Medzinárodná obchodná komora (ICC) a Európska asociácia marketingového výskumu (ESOMAR).