Podmienky


spoločnosti Lidl Slovenská republika, s.r.o., IČO: 35 793 783 (ďalej len „my“ alebo aj „nás“) pre nabíjanie vozidiel s elektrickým pohonom a používanie nabíjacích staníc (ďalej len „nabíjacie miesta“) a súvisiacich parkovacích miest na Slovensku prostredníctvom funkcie v aplikácii Lidl Plus (ďalej len „funkcia“).


Stav: september 2024


Aplikácia Lidl Plus je prevádzkovaná spoločnosťou Lidl Stiftung & Co. KG (aplikácia Lidl Plus ďalej iba ako „Lidl Plus“). Zmluva o nabíjaní a používaní sa uzatvára výlučne s nami, spoločnosťou Lidl Slovenská republika, s.r.o. . Služba nabíjania vozidiel s elektrickým pohonom je poskytovaná spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka (ďalej len „používateľ“ alebo „zákazník“).


1. Kedy vstúpi do platnosti zmluva o nabíjaní a používaní prostredníctvom aplikácie Lidl Plus?


(1) Na používanie funkcie je potrebná registrácia účtu Môj Lidl príslušného používateľa v aplikácii Lidl Plus, ako aj registrácia pre Lidl Pay v aplikácii Lidl Plus. Ak si používateľ ešte nevytvoril účet Môj Lidl, potrebnú registráciu môže vykonať prostredníctvom aplikácie po jej stiahnutí. Používanie a registrácia účtu Môj Lidl podlieha „Pravidlám používania účtu Môj Lidl“, ktoré sú k dispozícii tu.


(2) Používateľ predloží návrh na uzavretie zmluvy o nabíjaní a používaní medzi nami a príslušným používateľom nabíjacieho miesta kliknutím na tlačidlo „SPUSTIŤ NABÍJANIE“. Ponuku akceptujeme aktiváciou nabíjacieho miesta, čo zároveň predstavuje začiatok nabíjania vozidla s elektrickým pohonom („proces nabíjania“). Používateľ je oprávnený používať nabíjacie stanice a parkovacie miesta počas trvania procesu nabíjania.


(3) Pred začatím nabíjania je používateľ povinný skontrolovať, či nabíjacia zástrčka, ktorá sa má použiť, nemá viditeľné chyby. Používateľ si v aplikácii vyberie nabíjacie miesto (buď priamo prostredníctvom mapy v aplikácii, alebo naskenovaním QR kódu na nabíjacej stanici), pripojí svoje elektrické vozidlo a potom spustí proces nabíjania potvrdením tlačidla „SPUSTIŤ NABÍJANIE“. Tým sa aktivuje nabíjacia stanica a proces nabíjania. Proces nabíjania začne hneď po dokončení autorizácie služby Lidl Pay. Pred začatím nabíjania je používateľovi z jeho kreditnej/debetnej karty zaregistrovanej v aplikácii Lidl Plus rezervovaná suma vo výške 30,- (slovom: tridsať) EUR (tzv. predautorizácia) slúžiaca ako zábezpeka, bezodkladne po ukončení nabíjania je používateľovi vrátený rozdiel medzi sumou zábezpeky a cenou za nabíjanie na jeho účet.


(4) Proces nabíjania skončí, keď sa proces nabíjania ukončí v aplikácii Lidl Plus (keď používateľ stlačí tlačidlo „ZASTAVIŤ NABÍJANIE“ v aplikácii Lidl Plus), alebo sa ukončí iným spôsobom, a vozidlo s elektrickým pohonom sa odpojí od nabíjacieho miesta.


(5) Aby mohol používateľ využívať túto funkciu, musí si sám zabezpečiť prístup na internet a všetky technické zariadenia, ktoré sú na to potrebné, a znášať poplatky spojené s týmto pripojením.


(6) Tento text zmluvy po uzavretí zmluvy neuchovávame. Podmienky používania si používateľ môže kedykoľvek vyvolať a uložiť v hlavnej ponuke aplikácie.


2. Aké typy vozidiel na elektrický pohon môžete nabíjať na nabíjacom mieste a na čo musíte pamätať?


(1) Na nabíjacom mieste možno nabíjať iba vozidlá s elektrickým pohonom v zmysle § 2 pís. b) č. 33. zákona č. 251/2012 Z.z. o energetike.


(2) Vozidlo s elektrickým pohonom a zariadenia potrebné na nabíjanie, ako sú káble, musia byť v súlade s platnými zákonnými ustanoveniami.


3. Aké technické možnosti nabíjania a pripojenia k nabíjaciemu miestu ponúkame?


(1) Ponúkame nabíjacie miesta, na ktorých možno do vášho vozidla s elektrickým pohonom prenášať elektrickú energiu buď s maximálnym výkonom 22 kilowattov (tzv. normálne nabíjacie miesto), alebo s výkonom viac ako 22 kilowattov (tzv. rýchle nabíjacie miesto) (kapacita nabíjania). Na nabíjanie používame striedavý (AC) alebo jednosmerný (DC) prúd. Informácie o tom, aký výkon a typ elektrickej energie môžete používať na nabíjanie svojho elektrického vozidla na jednotlivých nabíjacích miestach, nájdete v informáciách pri každom nabíjacom mieste.


(2) Na účely pripojenia vášho vozidla s elektrickým pohonom sú naše štandardné AC nabíjacie miesta vybavené minimálne zásuvkami typu 2 alebo zásuvkami a spojkami pre vozidlá v súlade s normou DIN STN EN IEC 62196-2, vydanie z decembra februára 20142023. Naše AC rýchlonabíjacie miesta sú vybavené minimálne spojkami typu 2 v súlade s normou STN EN IEC DIN EN 62196-2, vydanie z februára 2023decembra 2014. Naše DC nabíjacie miesta sú vybavené minimálne vozidlovými spojkami typu CCS Combo 2 v súlade s normou STN EN IEC DIN EN 62196-3, vydanie z februára 2023júla 2012, a/alebo vozidlovou spojkou typu CHAdeMO.


(3) Nabíjací výkon podľa ods. 1 tohto oddielu 3 sa môže líšiť, najmä v závislosti od vyťaženia siete, situácie pri využívaní prípojky a usporiadania nabíjacích miest v spínacej sústave. Preto nepreberáme žiadnu záruku a/alebo garanciu za dodržanie nabíjacieho výkonu na nabíjacích miestach alebo za úspešnosť samotného procesu nabíjania.


4. Kedy je možné proces nabíjania prerušiť alebo skrátiť?


Sme oprávnení zrušiť proces nabíjania alebo znížiť nabíjací výkon, najmä ak


a) dôjde k prerušeniu alebo zastaveniu dodávky elektriny zo strany zodpovedného prevádzkovateľa siete pri využívaní siete alebo prípojky,

b) prerušenie alebo zníženie nabíjacieho výkonu v čase nabíjania je nevyhnutné z iných závažných technických dôvodov, ktoré bránia nerušenému alebo neprerušovanému procesu nabíjania,

c) je prekročený prípustný čas zaťaženia podľa oddielu 5 ods. 1, alebo

d) sa dosiahne suma predautorizovaná prostredníctvom kreditnej/debetnej karty zákazníka (v zmysle oddielu 1 ods. 3). Informácie o príslušnom platobnom limite (tzv. predautorizácia) pre Lidl Pay nájdete aj na svojej karte Lidl Plus v aplikácii Lidl Plus.


5. Kedy a ako dlho môžete nabíjať svoje elektrické vozidlo?


(1) Nabíjanie vášho vozidla s elektrickým pohonom je povolené počas celého procesu nabíjania („povolený čas nabíjania“) počas otváracích hodín našich predajní, kde sa na parkovisku nachádza príslušné nabíjacie miesto.


(2) Ak je zo strany externého prevádzkovateľa parkoviska určený maximálny čas parkovania, vzťahuje sa to aj na proces nabíjania a povolený čas nabíjania.


6. Na aký účel a ako dlho môžete používať parkovacie miesto priamo pred nabíjacím miestom? Aké sú dôsledky porušenia?


(1) Parkovacie miesto priamo spojené s nabíjacím miestom sa môže používať len na proces nabíjania (pozri oddiel 1) a len počas povoleného času nabíjania (pozri oddiel 5). Aby sa umožnilo nabíjanie vozidiel s elektrickým pohonom iným zákazníkom, musí sa parkovacie miesto po uplynutí povoleného času nabíjania okamžite (t. j. bez zavineného omeškania) uvoľniť. Používanie tohto parkovacieho miesta na iné účely a/alebo mimo povoleného času nabíjania nie je povolené.


(2) V prípade porušenia oddielu 5 ods. 1 sme oprávnení odtiahnuť Vaše vozidlo s elektrickým pohonom na Vaše náklady. Náklady, ktoré znášate, sú obmedzené na výšku obvyklých miestnych nákladov na odťah zo súkromného pozemku. Vyhradzujeme si tiež právo uplatniť ďalšie nároky na náhradu škody.


(3) V prípade porušenia oddielu 5 ods. 2 sa uplatňujú podmienky používania externého prevádzkovateľa parkoviska a zmluvné pokuty v nich uvedené.


7. Aké predpisy musíte dodržiavať pri jazde na parkovisku/parkovacom mieste?


Na celom parkovisku vrátane parkovacích miest platia pravidlá cestnej premávky.


8. Aké ceny/tarify sa uplatňujú? Aké možnosti platby máte?


(1) Ceny za proces nabíjania podľa tejto zmluvy o nabíjaní a používaní sú založené na jednej alebo viacerých rôznych tarifách, ktoré sú zreteľne zobrazené v aplikácii Lidl Plus a ktoré si vyberiete pred začatím procesu nabíjania. Proces nabíjania účtujeme podľa príslušnej tarify na základe kilowatthodín (kWh) vrátane príslušnej DPH a všetkých špecifických spotrebných daní a prípadne odvodov, poplatkov a všetkých ostatných zložiek nákladov. Všetky ceny zahŕňajú platnú zákonnú daň z pridanej hodnoty.


(2) Tarify nie sú pevne stanovené ceny, a preto sa môžu od nabíjania k nabíjaniu líšiť. Nemáte právny nárok na inú tarifu, ako je tarifa (tarify) uvedená (uvedené) v čase uzavretia zmluvy.


(3) Platba sa uskutočňuje bezhotovostne prostredníctvom služby Lidl Pay. Ďalšie informácie nájdete v aplikácii Lidl Plus.


(4) Potvrdenie o úhrade ceny nebude používateľovi vytlačené, ale je dostupné v časti aplikácie Lidl Plus s názvom História nabíjania, s čím používateľ vyjadruje svoj súhlas.


9. Za aké škody sme zodpovední?


(1) Nezodpovedáme za škody, ktoré Vám môžu vzniknúť v dôsledku možných výkyvov napätia, strát napätia, výpadkov elektrickej energie a nedostatkov v sieti prevádzkovateľa siete, a teda v dôsledku udalostí, za ktoré je zodpovedný prevádzkovateľ siete a za ktoré my nezodpovedáme. Okrem toho nezodpovedáme za škody spôsobené nesprávnym používaním nabíjacieho miesta alebo v dôsledku poruchy vozidla s elektrickým pohonom, za ktorú nezodpovedáme. Naša zodpovednosť za takéto škody je vylúčená.


(2) V ostatných prípadoch nesieme neobmedzenú zodpovednosť – bez ohľadu na právny základ – v prípade úmyslu a hrubej nedbanlivosti.


(3) Zodpovedáme však len za jednoduchú nedbanlivosť:

• za škody spôsobené na živote, tele alebo zdraví, ako aj

• za škody vyplývajúce z porušenia podstatnej zmluvnej povinnosti (t. j. povinnosti, ktorej splnenie je nevyhnutné pre riadne plnenie zmluvy a na ktorej splnenie sa môžete pravidelne spoliehať); v tomto prípade je naša zodpovednosť obmedzená na náhradu predvídateľných, bežne vznikajúcich škôd.


(4) Vyššie uvedené obmedzenie zodpovednosti podľa oddielu 9 ods. 3 sa uplatňuje aj v prípade porušenia

povinností osobami, za ktoré sme zodpovední v súlade so zákonnými ustanoveniami, alebo v ich prospech.


(5) Uvedené obmedzenie zodpovednosti podľa oddielu 9 ods. 3 však neplatí, ak sme my alebo osoby, za ktorých zavinenie podľa zákonných ustanovení zodpovedáme, podvodne zatajili chybu alebo prevzali záruku.


(6) Vyššie uvedené obmedzenia zodpovednosti podľa oddielu 9 ods. 3 a 4 sa nevzťahujú na nároky podľa zákona č. 294/1999 Z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom.


(7) Akákoľvek zodpovednosť nad rámec vyššie uvedeného na našej strane alebo na strane osôb, za ktorých zavinenie zodpovedáme v súlade so zákonnými ustanoveniami, je vylúčená.


10. Kontaktné informácie pre sťažnosti


V prípade akýchkoľvek otázok alebo sťažností kontaktujte náš zákaznícky servis na čísle 0800 003 391 (dostupné od pondelka do soboty: od 08:00 do 18:00), alebo prostredníctvom kontaktného formuláru.

E-mail: hotline@lidl.sk


11. Aké ďalšie ustanovenia sa uplatňujú a aké máte možnosti riešenia sporov?


(1) Zmluvným jazykom je slovenčina.


(2) Na všetky právne vzťahy medzi používateľom a nami sa vzťahuje právo Slovenskej republiky s vylúčením Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru, ak má používateľ obvyklý pobyt na Slovensku alebo ak sa jeho obvyklý pobyt nachádza v krajine, ktorá nie je členom Európskej únie. V prípade, že používateľ má obvyklý pobyt v inom členskom štáte Európskej únie, ďalšie záväzné ustanovenia tohto členského štátu, v ktorom má používateľ obvyklý pobyt, zostávajú nedotknuté.


(3) V prípade neplatnosti jednotlivých ustanovení týchto všeobecných obchodných podmienok zostáva platnosť ostatných ustanovení nedotknutá.


(4) Európska komisia poskytuje platformu na riešenie sporov online, ku ktorej má zákazník prístup na adrese http://www.ec.europa.eu/consumers/odr Nie sme však povinní ani ochotní zúčastniť sa na konaní o riešení sporu pred spotrebiteľskou arbitrážnou komisiou.