Vyrobené na Slovensku

Slovenskí dodávatelia 3

Vaše produkty môžete predávať v 135 predajniach Lidl po celom Slovensku. Pošlite nám svoju ponuku cez kontaktný formulár.

Na slovenský trh sme vstúpili v septembri 2004, aktuálne prevádzkujeme 135 maloobchodných predajní v 90 mestách a v hodnoteniach rešpektovaných analytikov sa umiestňujeme na popredných priečkach predajcov potravín s ohľadom na trhový podiel i rast

Výber dodávateľov

​V rámci rozširovania našej stálej, a rovnako tak časovo obmedzenej ponuky neustále hľadáme nových dodávateľov, ktorí dokážu splniť naše tri základné podmienky. Sú nimi: kvalita ponúkaných tovarov, kontinuita dodávok a cenová konkurencieschopnosť. Súčasne platí, že máme záujem rozširovať ponuku slovenských potravín v rámci nášho stáleho a tiež časovo obmedzeného sortimentu. Náš nákupný model je preto nastavený tak, že v prípade dvoch identických ponúk podľa vyššie spomenutých kritérií, uprednostníme slovenského dodávateľa pred zahraničným.

Nezostávame iba pri slovách

Pri našich iniciatívach na podporu domácich dodávateľov nezostávame iba pri slovách a marketingových aktivitách. Za posledné sledované obdobie sa podiel slovenských výrobcov v sieti Lidl zvýšil o 13% a momentálne ich je približne 150. Podiel slovenských potravín na našom obrate sa v priebehu dvoch ostatne sledovaných období zvýšil o 25%. V októbri sme našu ponuku obľúbených tematických týždňov rozšírili o novinku „Vyrobené na Slovensku“ a v rámci nej sme nadviazali spoluprácu aj s dodávateľmi, ktorí s nami doteraz nespolupracovali. Pri tvorbe tejto ponuky sme popri výrobkoch typických pre Slovensko zohľadnili aj aktuálne témy podpory slovenských mliekarov či pestovateľov ovocia a zeleniny. Takisto od októbra ponúkame pravidelne každý týždeň „Päť cenových hitov zo Slovenska“. Tematicka ponuka "Vyrobené na Slovensku" sa zaradila medzi najpopulárnejšie medzi našimi zákazníkmi.

Pomáhame slovenským dodávateľom rásť

Ďalším konkrétnym krokom je podpora exportu do iných krajín, v ktorých Lidl pôsobí. V obchodnom roku 2017 (marec 2017 – február 2018) využilo celkovo 48 slovenských dodávateľov Lidlom ponúknutú možnosť umiestniť svoje produkty na pultoch predajní v dvanástich európskych krajinách. Celková hodnota takto vyvezeného tovaru bola 45 milióna eur, orpoti minulému roku ide o dvadsaťpercentný nárast.  Slovenské firmy najviac exportovali do Česka, Maďarska, Litvy a Poľska, ich produkty sa však objavili napríklad aj v Nemecku, Chorvátsku či Slovinsku. Prostredníctvom Lidla môžu napríklad maďarskí zákazníci spoznať bryndzu či tofu zo Slovenska, Bulhari môžu vychutnávať syr nivového typu a Česi pološtiepok či sumčeka afrického.

U nás platí férová hra

Stáli sme pri zrode európskej iniciatívy za férové podmienky v dodávateľskom reťazci a v tejto oblasti sa angažujeme aj na Slovensku. Súčasťou všetkých našich zmlúv je Etický kódex. Naše slovo obchodníka platí za každých okolností - všetky naše záväzky si plníme včas a v plnej miere.